Planowanie i kontrola wydatków na podstawie budżetu skoczków narciarskich – projekt Złote Szkoły NBP

Uczniowie grupy history HL programu IBDP mieli okazję na poznanie historycznego i ekonomicznego spojrzenia na Wielki kryzys. Obok cyklu koniunkturalnego na lekcji z ekonomią zostały wyjaśnione podstawowe pojęcia z Sport i ekonomia to dwa obszary, które się ze sobą łączą. Przy okazji różnych zawodów możemy przeczytać w wiadomościach o wielkich wygranych czy wysokich kontraktach czołowych zawodników. Ile natomiast kosztuje utrzymanie zawodowego sportowca?
Temat ten na warsztat wzięli uczniowie klasy 2b2 Zofia Wyrwińska i Aleks Frąckowiak dokonując analizy wpływów i wydatków na podstawie budżetu skoczków narciarskich.
Czy da się na tym sporcie zarobić?
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji! A dla zainteresowanych ekonomią polecamy specjalnie opracowany słowniczek pojęć ekonomicznych.


OBEJRZYJ FILM

Słowniczek pojęć ekonomicznych

WIELKI KRYZYS. CYKL KONIUNKTURALNY, POŻYCZANIE PIENIĘDZY I PODUSZKA FINANSOWA – PROJEKT ZŁOTE SZKOŁY NBP

Uczniowie grupy history HL programu IBDP mieli okazję na poznanie historycznego i ekonomicznego spojrzenia na Wielki kryzys. Obok cyklu koniunkturalnego na lekcji z ekonomią zostały wyjaśnione podstawowe pojęcia z obszaru zarządzania finansami osobistymi takie jak pożyczka, kredyt, czy poduszka finansowa. Wszystko po to, aby ustrzec siebie i swoje pieniądze przed kryzysem i wpadnięciem w spiralę zadłużenia.
 
Zachęcamy do obejrzenia prezentacji Julii Gorwy 3b i Szymona Korzana 1b oraz do sprawdzenia swojej wiedzy w przygotowanym przez nich quizie.


OBEJRZYJ FILM

Rozwiąż quiz

Pieniądz i jego funkcje – projekt Złote Szkoły NBP

Na początku był barter, a obecnie za sprawny obrót handlowy odpowiada głównie pieniądz elektroniczny. Jaką drogę przeszedł środek płatniczy od średniowiecza po dzień dzisiejszy oraz jakie pełni funkcje zgłębili uczniowie klasy 1c podczas historii połączonej z lekcją ekonomii. Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją Moniki Grabsztunowicz i Dobrawy Karaś z 2b1 z zespołu projektu Złote Szkoły NBP.

OBEjrzyj prezentację

Rozwiąż quiz

FEUDALIZM I INWESTOWANIE – PROJEKT ZŁOTE SZKOŁY NBP

Historyczne spojrzenie na własność czynników produkcji oraz współczesne podejście do obrotu kapitałem zostały połączone w jednym temacie w ramach działania Lekcje z ekonomią przez Ekonomistów Kopernika realizujących projekt Złote Szkoły NBP. Pojęcia oszczędzania, inwestowania na lekcji historii przedstawili Julia Szumna i Antoni Piotrowiak z 2b1. Poniżej materiał z tego wydarzenia oraz krzyżówka dla głodnych wiedzy.

OBEJRZYJ FILM

Rozwiąż Krzyżówkę

Migracje a obieg dochodów w gospodarce – projekt Złote Szkoły NBP

Jak migracje wpływają na obieg dochodów w gospodarce i jak to się ma do finansów osobistych? Na to pytanie odpowiedzieli Julia Sobolewska i Wiktor Plus z klasy 2b1 na geografii dwujęzycznej realizowanej w ramach projektu Złote Szkoły NBP jako działanie Lekcje z ekonomią. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji uczniów oraz do sprawdzenia swojej wiedzy w quizie!

Obejrzyj film

Rozwiąż qUIZ