PR (public relations) – świadome, zaplanowane i długotrwałe pielęgnowanie stosunków ze społeczeństwem, prowadzące do pozyskania jak największej liczby klientów i zwolenników. Działania PR wymagają stałego, wieloletniego kontaktu z otoczeniem, aby kształtować jego stosunek do organizacji.
Programy Public Relations
Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?
Wizerunek firmy to podstawa do efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, a wypracowanie pozytywnego odbioru daje wiele możliwości
- Sprzedaż – pozytywny image wpływa przede wszystkim na sprzedaż.
- Wzrost zysków i skuteczniejsze wprowadzanie na rynek nowych produktów.
- Budowanie większego zaufania wśród klientów.
- Stabilność finansowa i tym samym zmniejszenie ryzyka spowodowanego sytuacjami kryzysowymi.
- Kadra pracownicza – im lepszy wizerunek firmy tym więcej wysoko wykfalifikowanych osób chce w niej pracować.
Wizerunek firmy to sposób, w jaki dane przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klientów, pracowników, konkurencję, media itd. Dlatego wypracowanie pozytywnego wizerunku jest niełatwe, wymaga stałego i konsekwentnego działania, zarówno ze strony właściciela jak i pracowników.
Co wpływa na wizerunek firmy?
- Nazwa – od niej zależy czy firma zaistnieje w świadomości konsumentów i nie powinna się źle kojarzyć w innych językach
- Opinia klientów
- Opinia zatrudnionych osób – zyski i dobra organizacja zależy od stopnia satysfakcji zatrudnionych.
- Relacje z klientami i kontrahentami.
- Wiarygodność i jasność w działaniu.
Jakie są skutki niedbania o wizerunek firmy?
Firma traci zaufanie klientów, przez co dokonują oni mniej zakupów, dlatego są mniejsze dochody. Pojawiają się negatywne opinie, które zniechęcają nowych klientów do robienia zakupów lub korzystania z usług firmy, co na dłuższą metę może prowadzić do bankructwa przedsiębiorstwa.