PR (public relations) – świadome, zaplanowane i długotrwałe pielęgnowanie stosunków ze społeczeństwem, prowadzące do pozyskania jak największej liczby klientów i zwolenników. Działania PR wymagają stałego, wieloletniego kontaktu z otoczeniem, aby kształtować jego stosunek do organizacji.

Programy Public Relations

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?

Wizerunek firmy to podstawa do efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, a wypracowanie pozytywnego odbioru daje wiele możliwości

  1. Sprzedaż – pozytywny image wpływa przede wszystkim na sprzedaż.
  2. Wzrost zysków i skuteczniejsze wprowadzanie na rynek nowych produktów.
  3. Budowanie większego zaufania wśród klientów.
  4. Stabilność finansowa i tym samym zmniejszenie ryzyka spowodowanego sytuacjami kryzysowymi.
  5. Kadra pracownicza – im lepszy wizerunek firmy tym więcej wysoko wykfalifikowanych osób chce w niej pracować.

Wizerunek firmy to sposób, w jaki dane przedsiębiorstwo jest postrzegane przez klientów, pracowników, konkurencję, media itd. Dlatego wypracowanie pozytywnego wizerunku jest niełatwe, wymaga stałego i konsekwentnego działania, zarówno ze strony właściciela jak i pracowników.

Co wpływa na wizerunek firmy?

  1. Nazwa – od niej zależy czy firma zaistnieje w świadomości konsumentów i nie powinna się źle kojarzyć w innych językach
  2. Opinia klientów
  3. Opinia zatrudnionych osób – zyski i dobra organizacja zależy od stopnia satysfakcji zatrudnionych.
  4. Relacje z klientami i kontrahentami.
  5. Wiarygodność i jasność w działaniu.

Jakie są skutki niedbania o wizerunek firmy?

Firma traci  zaufanie klientów, przez co dokonują oni mniej zakupów, dlatego są mniejsze dochody. Pojawiają się negatywne opinie, które zniechęcają nowych klientów do robienia zakupów lub korzystania z usług firmy, co na dłuższą metę może prowadzić do bankructwa przedsiębiorstwa.


Zofia Wyrwińska

AUTOR ARTYKUŁU